Slim Tools Selecteren voor VA

Ontdek hoe je je klanten superblij maakt met de juiste tools voor hun bedrijf, zonder dat jij uren en uren op Google rondzwerft op zoek naar de beste keus en het dan nog niet zeker weet.

Help je klanten! Slim Tools Selecteren

Boost je Samenwerking met Klanten met Slim Tools Selecteren

Je werkt als VA voor verschillende klanten. Eigenlijk zit je nooit zonder opdrachten. En dat is heel erg fijn. Je klanten zijn tevreden en jij hebt leuke klussen. 

Klanten vragen je ook met regelmaat welke tools handig zijn om in hun business in te zetten. Vaak adviseer je dan wat jij al kent van andere klanten of van collega VA’s. De ene keer pakt het goed uit, de andere keer wat minder. En andere klanten vragen je het niet, maar je ziet dat er toch echt veel dingen handiger of slimmer kunnen. En ook dan geef je wel adviezen.

Maar of het dan het beste voor jouw klant is, dat vraag je je wel eens af.  

Je zou eigenlijk wel wat meer basis willen hebben om echt goede adviezen te kunnen geven. Meer kennis van allerlei soorten tools en hoe je een goede afweging maakt, zodat je zeker weet dat je klant het beste advies krijgt.

Dat niet alleen je klanten zijn blij verrast en je geeft jullie samenwerking een positieve boost. Gewoon omdat het kan. 

Je wil toch het beste voor jouw klanten en geeft net graag net dat beetje extra.

  • de beste adviezen voor tools kunnen geven
  • veel meer leren over tools en ICT
  • een aanpak leren, zodat je klanten in korte tijd kan helpen met de beste keuze
  • een methode waarmee je zeker weet dat je je klanten ook het beste advies geeft

Carmen

Het heeft me vooral geholpen met voor mijzelf een structuur te creëren in wat ik allemaal wilde. Want ik wilde veel te veel en daardoor zag ik door de bomen het bos niet meer. Met als gevolg dat ik helemaal niks meer deed. Of ik deed hap-snap iets, dan weer dit en dan weer dat. Het heeft met opgeleverd dat ik nu eindelijk met mijn nieuwsbrief ben gestart, die ik al een jaar in mijn achterhoofd had.

Wat je ontdekt in ‘Boost je Samenwerking met je klanten met Slim Tools Selecteren’

Hoe de wetenschapper lol kreeg in ICT

foto mirjan van der meijden

Lang geleden, in de diepe recessie van 1993 was ik net afgestudeerd. Ik werkte een paar dagen in de week via een uitzendbureau om te voorkomen dat ik iets met de Sociale Dienst te maken had. Liever een oersaai baantje dan daar nog een stap binnen zetten. 

ICT, daar had ik niets mee. Dat was een ver van mijn bed show en veel te ingewikkeld. Toch deed ik niet lang daarna een opleiding als programmeur, omdat in het wetenschappelijk onderzoek geen toekomst meer lag. En de baangarantie – voor een baan op niveau – was natuurlijk wel aantrekkelijk.

Stoffiger dan het werk bij de Belastingdienst kon het bijna niet, dus ik was dolgelukkig toen ik een promotieonderzoek kon starten op het snijvlak van zorg en ICT. Een gouden greep, omdat ik ontdekte dat ICT heel veel kanten had en er gemakkelijke en moeilijkere ICT was 🙂

De technische kant van de ICT; hardware, draden en ingewikkelde code waren niet aan mij besteed. Liever keek ik naar de toepassing. 

Wat kan het mensen brengen? Hoe kan het hun werk en hun samenwerking ondersteunen? Wat maakt dat sommige ICT toepassingen gemakkelijker geleerd worden dan andere?

En daar bleek ik toevallig heel erg goed in. Helemaal toen de ICT toepassingen eenvoudiger werden en veel breder toegankelijk werden. 

Maar toen de drempels zo laag werden door SaaS ofwel software in de cloud, ontstond een wildgroei aan software

Mijn nieuwe uitdaging werd dus uitvinden hoe het kaf van het koren te scheiden: 

Welke software is geschikt voor wie en waarom? 

En het gave is dat ik daar uiteindelijk een methode heb ontwikkeld. En die methode pas ik succesvol toe bij mijn klanten. 

Anno 2022, met de Covid periode nog vers in het geheugen, is elke ondernemer ervan overtuigd dat er toekomst ligt in online ondernemen. Maar niet elke ondernemer weet hoe online ondernemen het slimst ingericht kan worden.

En veel ondernemers worstelen met het vinden van de beste tools voor hun bedrijf. 

Het lijkt zo simpel en blijkt zo lastig. Steeds meer ondernemers realiseren zich dat tools het verschil kunnen maken in hun business. En ik kan ze niet allemaal zelf helpen. 

Gelukkig worden heel veel ondernemers maar al te graag ondersteund door één of meer VA’s die allerlei taken uit handen neemt. Dus daarom heb ik besloten mijn methode met VA’s te delen, zodat veel meer ondernemers kunnen profiteren het inzetten van de beste software voor hun business.

Alle kennis en skills die ik heb verzameld in al deze jaren, heb ik in een programma gegoten, zodat jij ook toegang tot deze kennis kan krijgen. En zo kunnen we samen veel meer impact maken dan elk afzonderlijk. 

En dat niet alleen, jij kan je klanten weer meer (extra) waarde bieden. 

Hoe tof is dat?

Over Mirjan van der Meijden

uitbesteden of zelf doen mirjan

Misschien ken je mijn manier van werken een beetje. 

Bijvoorbeeld doordat je 61dagen-61tools gevolgd hebt of lees je regelmatig over handige tools op howtohotspot.nl.

Ik houd niet van half werk. Ben blij met video’s en ben altijd op zoek naar de nieuwste tools. Maar wel met een doel. Elke tool heeft een doel en moet passen in een groter geheel. Dat is mijn filosofie. Dus ik neem altijd de context mee.

Ik teken graag. En ik werk volledig online. 

Wat ik je leer en waar ik je bij begeleid is dat je jouw klanten kan helpen aan de beste toolset voor hun bedrijf, waardoor ze kunnen groeien en bloeien met hun business.

Voor wie is het programma Boost je Samenwerking met je klanten met Slim Tools Selecteren bedoeld?

Let wel op! Dit programma is niet voor iedereen. 

Ik adviseer je om je alleen aan te melden als je bij het merendeel van de volgende punten denkt: That’s me!

Het is niet erg als

Het programma is totaal niet bedoeld voor jou als:

Yeah right, Mirjan, Slim Tools Selecteren klinkt leuk, maar….

Wat als ik niet de hele dag wil studeren op nieuwe tools?

Heel goed. Ik leer je om slim op zoek te gaan naar nieuwe tools of liever nog, de beste tools. Je hoeft daarvoor echt geen studie te maken van alles wat op de markt komt. Deels doe ik dat voor je en deels ontdek je hoe je heel selectief te werk kan gaan.

Kan ik dit wel? Ik ben niet technisch en vind het vooral handig dat er tools zijn

Als je kan omgaan met een moderne laptop, Zoom, Google en je smartphone, dan kan jij dit ook. Tools zijn er om ons te helpen. Niet om ons bezig te houden. Dus ik leer je om heel slim te beoordelen wat waardevol is, welke mogelijkheden tools bieden en hoe je heel snel ontdekt – met de 5 minutentest – of een tool handig is om mee te werken of niet. Het is zeker niet nodig om diep in de techniek te willen of kunnen duiken. Integendeel, ik denk dat het een voordeel is als je op deze manier naar software kijkt.

Ik wil niet bekend worden als ‘die VA van de tools’

Snap ik. En in dit programma is dat geen risico. Het doel is dat je vooral de klanten waar je voor werkt extra waarde kan bieden, dat je ze kan verrassen met een idee wat hen heel veel oplevert. Dus we zijn steeds bezig met hoe jij het bedrijf van je klant verder kan helpen. Om jouw bestaande expertise te versterken, zodat je klant nog blijer is met jullie samenwerking. En als het even kan, help je ook om je eigen werk gemakkelijker te maken 🙂

De 3 redenen dat tools vaak een bron van frustratie vormen

Vind je wel eens dat klanten een beetje (veel) inefficiënt werken met onhandige tools, maar willen klanten niet anders?

Dan kan het zomaar zijn dat een van deze dingen aan de hand is:

➜ Te weinig kennis 

Je hebt zelf eigenlijk niet echt een idee hoe je je klant kan helpen om over te stappen naar efficiënter werken en betere tools. Dan is het lastig om het gesprek aan te gaan. Mijn methode helpt je om een snelle analyse te maken, zodat je kan laten zien wat niet handig is. En met de kennis en skills weet je ook hoe je tot de beste tools komt om wel efficiënt te werken. Je kan een beeld schetsen van hoe het ook kan en waar de verbeteringen liggen, zonder dat je meteen de oplossing hoeft te bieden.

➜ Samengeraapt zooitje

De klant heeft zich nooit echt verdiept in het selecteren van de beste tools. Waarschijnlijk is de toolset het resultaat van adviezen van een business coach, iemand in een facebook groep en/of een collega. Dat is een heel normaal recept voor frustratie. En veel ondernemers houden zich liever bezig met hun klanten. Logisch ook, maar jij zit met de ellende. Ik geef je een stappenplan om van een samengeraapt zooitje te komen tot een samenhangend pakket waar niet alleen de ondernemer, maar ook jij als VA/VP blij van wordt.

➜ Te snelle groei

Je klant is snel gegroeid met de business en de tools blijven een beetje achter. Geen prio en geen tijd. Maar dit is jouw kans! Je klant is superblij als jij de signalen herkent, benoemt en ook de oplossing kan helpen realiseren. Waarschijnlijk bespaar je hem of haar ook nog bakken met geld, doordat zaken weer veel efficiënter gaan lopen.

Dit krijg je als je meedoet

Als je je hebt aangemeld, deel ik mijn methode Slim Tools Selecteren waarmee jij je klanten helpt om de beste toolset te selecteren voor hun bedrijf, omdat zij relaxed willen ondernemen en groeien. 

  1. Hoe je een snelle analyse uitvoert naar de problemen en pijnpunten in de business
    Meten is weten. Dus het is belangrijk dat je je klant kan laten zien dat er winst te behalen is door (andere) software te gaan gebruiken. 
  2. Hoe je samen met je klant achterhaalt waar de beste toolset aan moet voldoen
    Uiteindelijk is het belangrijk dat je klant blij is met de software. Hij of zij moet tenslotte de investering doen. Hoe je zorgt dat zij het gevoel hebben dat de business er beter van wordt en dat de software bij hen past, laat ik je zien.
  3. Hoe je slim en effectief onderzoek doet naar mogelijke tools
    Je wilt je klant op de beste manier helpen, maar dat doe je niet door urenlang filmpjes op Youtube of reviews op Google te lezen. Je wil dat graag zo snel mogelijk en goed mogelijk voor elkaar krijgen. Ik geef je mijn methode om in korte tijd inzicht en overzicht te krijgen over de tools die een match kunnen zijn.
  4. De precieze stappen in de match-methode.
    Het is belangrijk dat je wat je klant wil en nodig heeft en de tools die beschikbaar zijn goed op elkaar afstemt. Ik laat je zien wat de match methode inhoudt en hoe jij die inzet, zodat je zeker weet dat de beste keuze gemaakt wordt. 
  5. Hoe je een implementatie-plan maakt, zodat de tools ten volle benut gaan worden.
    Alle voorgaande stappen zijn voor niets als de tools niet gebruikt gaan worden. Dus de laatste stap is om te zorgen dat dat ook op een goede manier kan gebeuren.

Dit is online programma heeft – zoals je misschien vermoedt – een aantal belangrijke voordelen.

  • Je houdt 1 jaar toegang
  • Je hoeft niet te reizen 🙂
  • De 5 stappen leg ik je uit in video’s, maar je krijgt ook de audio. 
    Je werkt eraan op momenten dat het jou uitkomt
  • Een werkende internetverbinding is naast een laptop of smartphone wel een vereiste
  • Je kunt mij vragen stellen en ik geef je persoonlijk advies. Hiervoor krijg je samen met de andere deelnemers toegang tot online vragensessies. Deze sessies worden opgenomen, dus je kan ze altijd op je gemak terugkijken.

Voor de snelle beslissers

BONUSSEN

  • 00dgn
  • 00uren
  • 00min
  • 00sec

Geldig tot 13 mei 12:00u: 

  • Toegang tot 6 ToolLab-sessies

Elke maand geef ik -exclusief voor mijn klanten – een kennissessie waarin ik een bepaald soort tool uitlicht. Ik bespreek voorbeelden, mogelijkheden en belangrijke functies van dat type tool.

  • Exclusieve VIP call van 30 minuten

In deze call bespreken we 1-op-1 een vraag van jou. Over iets waar je tegenaan loopt bij jouw klant.