funnels automatiseren

Automatiseren van je marketing is nog maar het begin #59

Funnels automatiseren, dat ken je wel als ondernemer. Weggevers met een geautomatiseerde e-mailserie na de aanvraag, aanmeldingen voor je online cursus automatisch laten betalen en toegang geven tot je online leeromgeving. Zoiets heb je of ken je ongetwijfeld. Maar wist je dat er meer, veel meer mogelijk is?

Ontdek het in deze aflevering.

Welkom bij de Making Systems Work podcast, waar je alles hoort over software, automatiseren en je business systematiseren.

Vind je software interessant? Abonneer je dan ook op mijn Youtube kanaal – @howtohotspot – waar ik wekelijks nieuwe tools deel en laat zien.

Liever lezen?
Scroll dan even verder naar Transcript.


Wil je met mij in contact komen om te bepalen of je wel of geen project management software nodig hebt? Stuur me een privéberichtje op LinkedIn.

Liever luisteren via Apple podcasts of Spotify?

Klik hierboven op ‘Luister via’ om naar Spotify of iTunes te gaan.

Transcript

Automatiseren gaat veel verder dan alleen je marketing en sales-funnel automatiseren.

Automatiseren is een zegen, serieus en voor je gaat protesteren, ik weet het.

Niet iedere ondernemer wordt er warm van. Voor de één klinkt het fantastisch, voor de ander is het een onoverzichtelijke en onoverkomelijke hobbel.

Maar dat komt dan alleen omdat je de mogelijkheden en vooral de enorme voordelen niet kent. In deze podcast deel ik wat je meer kan automatiseren dan je funnels.

Nog even over automatiseren in het algemeen. Je bent al super vertrouwd met automatiseren. Denk maar aan de tijdinstelling op je wasmachine of vaatwasser. Handig toch, dat dat ding gaat draaien als jij ligt te slapen of weg bent? En fijn dat je verwarming aangaat als de temperatuur onder een bepaalde temperatuur zakt, de oven zelf de ingestelde temperatuur bewaakt en automatische incasso’s zorgen dat allerlei rekeningen op tijd betaald worden.

Stel je eens voor dat je dat allemaal zelf moet bijhouden en regelen?

Funnels automatiseren ken je al

Nee, automatiseren is een zegen.

Ook in je business is automatiseren een totaal geaccepteerd en handig fenomeen. Automatiseren van funnels dus.

Stel je eens voor dat je al die e-mails zelf zou moeten sturen. Alle automatische e-mails als iemand je gratis weggever aanvraagt. Maar denk ook aan de herinneringse-mail als iemand je factuur niet op tijd betaalt of je agenda die berichtjes vertoont als je een afspraak hebt. Hoeveel tijd zou het je kosten om dat allemaal bij te moeten houden en zelf elke keer weer te versturen? Drama toch?

Maar automatiseren is meer

Maar haal jij wel alles uit het automatiseren binnen je business?

Ken je de mogelijkheden om ook achter de schermen meer te automatiseren, zodat jij en je team – als je dat hebt – veel tijd overhouden?

Er is namelijk veel meer mogelijk dan alleen de marketing en salesfunnels.

Het gaat verder dan automatisch e-mails en facturen versturen, klanten toegang geven tot je online academie en de activiteiten van je website bezoekers meten met Google Analytics.

Creëer tijd met automatiseren

Wist je dat je allerlei ogenschijnlijk simpele taken automatisch kan laten verlopen? En zelfs hele processen geautomatiseerd kan laten verlopen?

En nee, daar hoef je geen autofabriek voor te zijn. Je kan als kennisondernemer van alles automatiseren. En het zijn vooral van die taken, waarvan je denkt dat ze toch maar weinig tijd kosten.

Even een e-mailtje sturen, een bestandje opslaan, social media post inplannen, een Zoomlink aanmaken, het kost per actie weinig tijd. Maar tel je de tijd op die je per dag of per week aan dit soort taken besteedt, dan schrik je van het aantal uren. Dat niet alleen, ook de tijd die je kwijt bent met het schakelen tussen de taken is enorm.

Ben je nieuwsgierig naar de taken die je kan automatiseren in jouw business buiten je marketing en salesfunnel?

Dan heb ik iets voor je.

Ik heb 10 taken op een rijtje gezet die je heel gemakkelijk kan automatiseren en die je minimaal 30 minuten (en waarschijnlijk nog meer) per week opleveren.

Stuur me even een berichtje en ik stuur ze je toe.

Wat neem jij mee uit deze aflevering? Laat het me weten in de comments onder dit bericht.

En vond je het een waardevolle aflevering?

Dan zou ik het waarderen als je minuutje neemt om aantal sterren achter te laten in favoriete podcast app.

Deel jouw ervaringen met software kiezen in de comments onder deze post of via een DM op Instagram of LinkedIn.

Geef een antwoord