Geen e-mailin efficiente klantcommunicatie

Gebruik geen e-mail in klantcommunicatie #22

E-mail voor efficiënte klantcommunicatie is superonhandig. Niet heel populair om te zeggen.

En ik weet het, het lijkt de holy grail. Iedereen kent het, iedereen kan het, iedereen heeft het. Maar wat een ellende kan het opleveren!

In deze aflevering hoor je wanneer je klanten niet het beste kan helpen als je e-mail als communicatiemiddel toestaat.
Ook al lijkt dat misschien wel zo, omdat het zo flexibel is. En je wil je klanten ook niet dwingen in iets waar ze geen zin in hebben.

Maar als je een bepaald resultaat nastreeft en zeker wil zijn dat de afspraken duidelijk zijn, is e-mail niet het beste middel voor efficiënte klantcommunicatie. Eh, eigenlijk een no-go.

Waarom dat zo is, hoor je in deze podcast. Net als suggesties om het anders aan te pakken.

Deze aflevering is vooral interessant voor creatieve experts die een project opleveren aan klanten, zoals webbouwers, grafisch designers, tekstschrijvers, maar het geldt ook voor VA’s.

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen en feedback. Deel ze via een DM op Instagram (@mirjan_howtohotspot) of LinkedIn.

Wil je alternatieven voor e-mail en hoe je ze in de back-end van je bedrijf effectief kan inzetten? Ik denk graag met je mee of het 1-op-1 traject Relaxed Groeien op dit moment bij jou past.
Plan hier je call in.

Deze podcast is uit de serie: [Business Back-end Basics]

Geef een antwoord